Informació sobre la tramitació electrònica

Informació sobre la tramitació electrònica

 

ABANS DE COMENÇAR

La presentació de la sol·licitud de beca es realitza exclusivament a través d'internet mitjançant l'assistent de tramitació de la Generalitat Valenciana. 

Este assistent ens permet:

  • Identificar-se i emplenar la sol·licitud (la identificació serà la de la persona estudiant, no la dels seus pares)
  • Firmar la sol·licitud


 

Per tant, és imprescindible disposar estos dos elements:

 

  • Un sistema d'identificació electrònica i

  • Un sistema de signatura electrònica


 

El formulari de sol·licitud ha de ser emplenat amb la identificació electrònica de la persona estudiant. No està permés utilitzar la identificació electrònica d'una altra persona.

Si eres menor de 18 anys, només pots obtindre un tipus de certificat digital: el Certificat digital de l'Agència  de Tecnologia i Certificació Electrònica. Este certificat està disponible per a persones a partir dels 14 anys.

 

COMPROVA QUE TOT ESTÀ CORRECTE

En el següent enllaç disposas d'un tràmit telemàtic simulat que et permet comprovar si disposas d'un sistema d'identificació i de signatura correctes per a tramitar la sol·licitud:

 


 

SISTEMES D'IDENTIFICACIÓ ELECTRÒNICA ADMESOS

Existixen quatre formes d'identificar-te per a processar la teua sol·licitud de beca:

 MOLT IMPORTANT: Si tens el DNI electrònic i coneixes el PIN, pots obtindre el Certificat de Ciutadà de la FNMT des del teu dispositiu mòbil, SENSE DESPLAÇAR-TE a una Oficina de Registre. Una vegada instal·lat en el teu mòbil, el pots exportar per a instal·lar-lo en qualsevol ordinador

 

Ara passarem a explicar cadascuna d'estes formes que tens per a identificar-te

 

  EL CERTIFICAT DIGITAL

Existixen dos tipus de certificats digitals acceptats, i pots obtindre'ls de dues maneres: anant en persona o mitjançant vídeo identificació. Tota la informació que necessites està disponible en els següents enllaços:

 

ES POT OBTINDRE EL CERTIFICAT DIGITAL EN LA MEUA UNIVERSITAT?


Si. En els enllaços corresponents de les següents universitats públiques tens la informació:

Si estàs matriculat/a en una universitat privada, pots consultar si esta disposa de punt de registre per a emetre’t el certificat digital en este enllaç.

LA CLAU PERMANENT

A part d'un certificat digital, es pot utilitzar el sistema de Clau Permanent per a identificar-te. Este sistema es basa en la identificació mitjançant USUARI i CONTRASENYA, per tant, ho pots utilitzar des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil.

Coses importants a tindre en compte sobre la Clau Permanent:

  • Necessites registrar-te prèviament en el sistema clau per a obtindre la Clau Permanent. Este registre es diu Registre Avançat.
  • Per a realitzar el Registre Avançat, has de presentar-te en persona en una oficina de registre.
  • Si només has fet el Registre Bàsic, no podràs completar la sol·licitud de beca.
  • És important no confondre la Clau Permanent amb la Clau Pin ni la Clau Mòbil. Cadascuna té el seu propi propòsit i no són el mateix.

 

EL DNI ELECTRÒNIC


El DNI Electrònic és una altra forma d'identificació que pots utilitzar per a gestionar la teua beca. Este document és emés per la Direcció General de la Policia, que pertany al Ministeri de l'Interior. A més de confirmar la teua identitat física, el DNI Electrònic oferix altres funcionalitats, com ara:

  • Identificar-te electrònicament per a emplenar la sol·licitud.
  • Firmar digitalment la sol·licitud de beca.

Per a utilitzar el DNI Electrònic, necessitaràs tindre uns certs elements tant de maquinari com de programari que et permetran accedir al xip de la targeta i utilitzar els certificats que conté. Per tant, assegura't de comptar amb:

 

  • Un ordinador personal (PC o MAC)
  • Un lector de targetes intel·ligents.

En este enllaç trobarà tota la informació per a utilitzar-lo.

 IMPORTANT: Si tens el DNI electrònic amb certificats vigents i coneixes el PIN, pots obtindre el Certificat de Ciutadà de la FNMT des del teu dispositiu mòbil, SENSE DESPLAÇAR-TE a una Oficina de Registre. Una vegada instal·lat en el teu mòbil, el pots exportar per a instal·lar-lo en qualsevol ordinador

 

SIGNAR LA SOL·LICITUD

La sol·licitud es vaig poder firmar per qualsevol d'estos tres procediments:

  • Si vas iniciar la sol·licitud amb un certificat digital, has de signar amb AUTOFIRMA.
  • Si vas iniciar amb Cl@ve Permanent, utilitza la Cl@ve FIRMA.
  • Si vas iniciar amb el DNI electrònic, signatura amb el DNI electrònic.

 


 

 

COM INSTAL·LAR AUTOFIRMA?

 

Pots trobar les instruccions per a instal·lar AUTOFIRMA en l'est  enllace. Les instruccions variaran segons el sistema operatiu del teu ordinador

 

CLAVE FIRMA

Clave FIRMA és un sistema de signatura basat en CERTIFICAT CENTRALITZAT (és a dir, en l'ordinador no es guarda cap certificat), per tant, es pot signar des de qualsevol dispositiu.

Per a poder utilitzar CLAVE FIRMA és necessari haver realitzat prèviament els següents passos:

 

PROBLEMES EN FIRMAR AMB AUTOFIRMA


PER A USUARIS D'ORDINADORS APPLE

En alguns casos es produïx un error en realitzar la signatura de la sol·licitud. Això es deu que la aplicació autoafirma instal·la en el clauer del Mac dos certificats i autosignatura no pot accedir a ells.

Per a solucionar el problema deus canviar la configuració del sistema perquè permeta la instal·lació d'aplicacions de desenvolupadors que no siguen de confiança.

Este canvi es realitza accedint al clauer  del mac (magatzem de claus i contrasenya del sistema operatiu)

  • Cerca el certificat "autofirma ROOT", faça doble sobre ell i canvie el valor del camp “En utilitzar este certificat” al valor “Confiar sempre”,
  • Repetix l'operació sobre el certificat “localhost” i canviant la configuració del camp “En utilitzar este certificat” al valor “Confiar sempre”.

 Tens un vídeo explicant la resolució d'este problema en este enllaç.

 

PER A USUARIS D'ORDINADORS WINDOWS

 

A vegades és necessari instal·lar autosignatura amb el roll d'administrador en equips Windows. Per a això deus realitzar els següents passos:

  • Desinstal·la AUTOFIRMA del teu equip.
  • Descàrrega l'última versió d'autofirma des de la següent adreça:
    • http://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html
  • Tanca tots els navegadors.
  • Instal·la AUTOFIRMA com a Administrador (este punt és important, en cas contrari l'aplicació no tindrà permisos per a realitzar les operacions):
  • Polsa amb botó dret sobre l'arxiu d'instal·lació descarregat (autofirma_64_v1_8_2_installer.exe) i polsa "Executar com a administrador".

 

PROBLEMES EN SIGNAR AMB CLAVE FIRMA

En el moment de realitzar la signatura amb Clau Signatura, poden aparéixer algun d'estos errors:

  • Si eres menor de 18 anys. Malgrat  tindre la Cl@ve Permanent no podràs signar la sol·licitud.

    •  SOLUCIÓ: La signatura de la sol·licitud hauràs de fer-la amb un certificat digital.

  • Si et registra't en clau amb carta d'invitació: En cas que la persona sol·licitant realitzara el registre en el sistema CLAU mitjançant carta d'invitació, el sistema emetrà un missatge d'error:

Aquest missatge d'error es deu al fet que l'usuari no disposa de la clau permanent, ja que va realitzar un Registre Bàsic en Cl@ve. Per a emplenar la sol·licitud de beca és necessari un Registre Avançat en Cl@ve.

  • SOLUCIÓ: Hauràs d'acudir a una oficina de registre Clau perquè t'eleven els permisos i tindre un registre avançat.

 

  • El titular ha superat el termini màxim en el qual es requerix la seua personació davant una oficina de registre: Si ha iniciat la tramitació de la beca amb amb clau permanent i a l'hora de signar la sol·licitud li apareix el següent error:


 

"El titular ha superat el termini màxim en el qual es requerix la seua personació davant una oficina de registre. Per a poder renovar/emetre el seu certificat de signatura, bé ha de personar-se en qualsevol de les oficines de registre de Cl@ve o bé accedir amb el seu DNI Electrònic al servici de renovació del registre de Clau que per a tal propòsit oferix l'Agència Tributària en la seua Seu Electrònica"

    • Si han passat més de 5 anys des de l'última vegada que es va personar físicament en una oficina de registre, ha de renovar el seu registre en Cl@ve.
      • SOLUCIÓ: Hauràs d'acudir a una oficina de registre Clau per a renovar el registre

 

 

ALTRES QÜESTIONS

Informació sobre el IDESP/IXESP/NIE

  • El  número de suport de meu IXESP és de 7 dígits i el formulari de sol·licitud em *dá error Què puc fer? 

Tinga en compte que el format del número de suport del IXESP ha de tindre 9 xifres, per tant, ha d'afegir davant les xifres: C i un zero: 

Si el seu nombre de suports és, per exemple: 1234567, llavors deu u. posar: C01234567

 

  • Es pot emplenar el formulari de sol·licitud des d'un telèfon mòbil?
    NO. La sol·licitud s'ha d'emplenar des d'un ordinador, ja que el sistema no està optimitzat per a telèfons mòbils.
  • He presentat la sol·licitud de beca i m'he adonat que he comés un error o no he adjuntat alguna documentació, com puc esmenar-la?

Si el termini de presentació de sol·licituds continua obert, ha de presentar una altra sol·licitud emplenada correctament. El sistema només tindrà en compte l'última presentada.

 

INCIDÈNCIES

  • Que puc fer si no aconseguisc resoldre alguna incidència relacionada amb la tramitació?

Els diferents mètodes per a sol·licitar ajuda són:

a) Formulari per a solucionar problemes tècnics

b) Pot escriure al correu electrònic de la beca corresponent i descriure el problema, adjunte captures de pantalla.

c) Trucar al telèfon d'informació de la Generalitat: 012