Informació sobre la tramitació electrònica - Universidades
Informació sobre la tramitació electrònica
-
ABANS DE COMENÇAR
-
COMPROVA QUE TOT ESTÀ CORRECTE
-
SISTEMES D'IDENTIFICACIÓ ELECTRÒNICA ADMESOS
-
SIGNAR LA SOL·LICITUD
-
PROBLEMES EN SIGNAR AMB AUTOFIRMA
-
PROBLEMES EN FIRMAR AMB CL@VE FIRMA
-
ALTRES QÜESTIONS
-
INCIDÈNCIES
ABANS DE COMENÇAR
La presentació de la sol·licitud de beca es realitza exclusivament a través d'internet mitjançant l'assistent de tramitació de la Generalitat Valenciana.
Este assistent ens permet:
- Identificar-se i emplenar la sol·licitud (la identificació serà la de la persona estudiant, no la dels seus pares)
- Firmar la sol·licitud
Per tant, és imprescindible disposar estos dos elements:
-
Un sistema d'identificació electrònica i
-
Un sistema de signatura electrònica
El formulari de sol·licitud ha de ser emplenat amb la identificació electrònica de la persona estudiant. No està permés utilitzar la identificació electrònica d'una altra persona.
Si eres menor de 18 anys, només pots obtindre un tipus de certificat digital: el Certificat digital de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica. Este certificat està disponible per a persones a partir dels 14 anys.
COMPROVA QUE TOT ESTÀ CORRECTE
En el següent enllaç disposas d'un tràmit telemàtic simulat que et permet comprovar si disposas d'un sistema d'identificació i de signatura correctes per a tramitar la sol·licitud:
SISTEMES D'IDENTIFICACIÓ ELECTRÒNICA ADMESOS
Existixen quatre formes d'identificar-te per a processar la teua sol·licitud de beca:
-
Certificat digital de l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat Valenciana
-
Certificat digital de la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT)
-
Clave Permanente (no confondre amb clau PIN)
-
DNI electrònic (DNIe)
MOLT IMPORTANT: Si tens el DNI electrònic i coneixes el PIN, pots obtindre el Certificat de Ciutadà de la FNMT des del teu dispositiu mòbil, SENSE DESPLAÇAR-TE a una Oficina de Registre. Una vegada instal·lat en el teu mòbil, el pots exportar per a instal·lar-lo en qualsevol ordinador
Ara passarem a explicar cadascuna d'estes formes que tens per a identificar-te
EL CERTIFICAT DIGITAL
Existixen dos tipus de certificats digitals acceptats, i pots obtindre'ls de dues maneres: anant en persona o mitjançant vídeo identificació. Tota la informació que necessites està disponible en els següents enllaços:
- El certificat digital emés per l'Agència de Tecnologia i Certificació Electrònica de la Generalitat Valenciana i
- El certificat emés per la Fàbrica Nacional de Moneda i Timbre (FNMT)
ES POT OBTINDRE EL CERTIFICAT DIGITAL EN LA MEUA UNIVERSITAT?
Si. En els enllaços corresponents de les següents universitats públiques tens la informació:
- Universitat de València
- Universitat Politècnica de València
- Universitat d'Alacant
- Universitat Jaume I de Castelló
- Universitat Miguel Hernández d'Elx
Si estàs matriculat/a en una universitat privada, pots consultar si esta disposa de punt de registre per a emetre’t el certificat digital en este enllaç.
LA CLAU PERMANENT
A part d'un certificat digital, es pot utilitzar el sistema de Clau Permanent per a identificar-te. Este sistema es basa en la identificació mitjançant USUARI i CONTRASENYA, per tant, ho pots utilitzar des de qualsevol ordinador o dispositiu mòbil.
Coses importants a tindre en compte sobre la Clau Permanent:
- Necessites registrar-te prèviament en el sistema clau per a obtindre la Clau Permanent. Este registre es diu Registre Avançat.
- Per a realitzar el Registre Avançat, has de presentar-te en persona en una oficina de registre.
- Si només has fet el Registre Bàsic, no podràs completar la sol·licitud de beca.
- És important no confondre la Clau Permanent amb la Clau Pin ni la Clau Mòbil. Cadascuna té el seu propi propòsit i no són el mateix.
EL DNI ELECTRÒNIC
El DNI Electrònic és una altra forma d'identificació que pots utilitzar per a gestionar la teua beca. Este document és emés per la Direcció General de la Policia, que pertany al Ministeri de l'Interior. A més de confirmar la teua identitat física, el DNI Electrònic oferix altres funcionalitats, com ara:
- Identificar-te electrònicament per a emplenar la sol·licitud.
- Firmar digitalment la sol·licitud de beca.
Per a utilitzar el DNI Electrònic, necessitaràs tindre uns certs elements tant de maquinari com de programari que et permetran accedir al xip de la targeta i utilitzar els certificats que conté. Per tant, assegura't de comptar amb:
- Un ordinador personal (PC o MAC)
- Un lector de targetes intel·ligents.
En este enllaç trobarà tota la informació per a utilitzar-lo.
SIGNAR LA SOL·LICITUD
La sol·licitud es vaig poder firmar per qualsevol d'estos tres procediments:
- Si vas iniciar la sol·licitud amb un certificat digital, has de signar amb AUTOFIRMA.
- Si vas iniciar amb Cl@ve Permanent, utilitza la Cl@ve FIRMA.
- Si vas iniciar amb el DNI electrònic, signatura amb el DNI electrònic.
COM INSTAL·LAR AUTOFIRMA?
Pots trobar les instruccions per a instal·lar AUTOFIRMA en l'est enllace. Les instruccions variaran segons el sistema operatiu del teu ordinador
CLAVE FIRMA
Clave FIRMA és un sistema de signatura basat en CERTIFICAT CENTRALITZAT (és a dir, en l'ordinador no es guarda cap certificat), per tant, es pot signar des de qualsevol dispositiu.
Per a poder utilitzar CLAVE FIRMA és necessari haver realitzat prèviament els següents passos:
- Registre de Nivell Avançat en el sistema Cl@ve
- Activació de la Cl@ve Permanente
- Generació del certificat de signatura
PROBLEMES EN FIRMAR AMB AUTOFIRMA
PER A USUARIS D'ORDINADORS APPLE
En alguns casos es produïx un error en realitzar la signatura de la sol·licitud. Això es deu que la aplicació autoafirma instal·la en el clauer del Mac dos certificats i autosignatura no pot accedir a ells.
Per a solucionar el problema deus canviar la configuració del sistema perquè permeta la instal·lació d'aplicacions de desenvolupadors que no siguen de confiança.
Este canvi es realitza accedint al clauer del mac (magatzem de claus i contrasenya del sistema operatiu)
- Cerca el certificat "autofirma ROOT", faça doble sobre ell i canvie el valor del camp “En utilitzar este certificat” al valor “Confiar sempre”,
- Repetix l'operació sobre el certificat “localhost” i canviant la configuració del camp “En utilitzar este certificat” al valor “Confiar sempre”.
Tens un vídeo explicant la resolució d'este problema en este enllaç.
PER A USUARIS D'ORDINADORS WINDOWS
A vegades és necessari instal·lar autosignatura amb el roll d'administrador en equips Windows. Per a això deus realitzar els següents passos:
- Desinstal·la AUTOFIRMA del teu equip.
- Descàrrega l'última versió d'autofirma des de la següent adreça:
- http://firmaelectronica.gob.es/home/descargas.html
- Tanca tots els navegadors.
- Instal·la AUTOFIRMA com a Administrador (este punt és important, en cas contrari l'aplicació no tindrà permisos per a realitzar les operacions):
- Polsa amb botó dret sobre l'arxiu d'instal·lació descarregat (autofirma_64_v1_8_2_installer.exe) i polsa "Executar com a administrador".
PROBLEMES EN SIGNAR AMB CLAVE FIRMA
En el moment de realitzar la signatura amb Clau Signatura, poden aparéixer algun d'estos errors:
- Si eres menor de 18 anys. Malgrat tindre la Cl@ve Permanent no podràs signar la sol·licitud.
-
- SOLUCIÓ: La signatura de la sol·licitud hauràs de fer-la amb un certificat digital.
- Si et registra't en clau amb carta d'invitació: En cas que la persona sol·licitant realitzara el registre en el sistema CLAU mitjançant carta d'invitació, el sistema emetrà un missatge d'error:
Aquest missatge d'error es deu al fet que l'usuari no disposa de la clau permanent, ja que va realitzar un Registre Bàsic en Cl@ve. Per a emplenar la sol·licitud de beca és necessari un Registre Avançat en Cl@ve.
-
SOLUCIÓ: Hauràs d'acudir a una oficina de registre Clau perquè t'eleven els permisos i tindre un registre avançat.
- El titular ha superat el termini màxim en el qual es requerix la seua personació davant una oficina de registre: Si ha iniciat la tramitació de la beca amb amb clau permanent i a l'hora de signar la sol·licitud li apareix el següent error:
"El titular ha superat el termini màxim en el qual es requerix la seua personació davant una oficina de registre. Per a poder renovar/emetre el seu certificat de signatura, bé ha de personar-se en qualsevol de les oficines de registre de Cl@ve o bé accedir amb el seu DNI Electrònic al servici de renovació del registre de Clau que per a tal propòsit oferix l'Agència Tributària en la seua Seu Electrònica"
-
- Si han passat més de 5 anys des de l'última vegada que es va personar físicament en una oficina de registre, ha de renovar el seu registre en Cl@ve.
- SOLUCIÓ: Hauràs d'acudir a una oficina de registre Clau per a renovar el registre
- Si han passat més de 5 anys des de l'última vegada que es va personar físicament en una oficina de registre, ha de renovar el seu registre en Cl@ve.
ALTRES QÜESTIONS
Informació sobre el IDESP/IXESP/NIE
- El número de suport de meu IXESP és de 7 dígits i el formulari de sol·licitud em *dá error Què puc fer?
Tinga en compte que el format del número de suport del IXESP ha de tindre 9 xifres, per tant, ha d'afegir davant les xifres: C i un zero:
Si el seu nombre de suports és, per exemple: 1234567, llavors deu u. posar: C01234567
- Es pot emplenar el formulari de sol·licitud des d'un telèfon mòbil?
NO. La sol·licitud s'ha d'emplenar des d'un ordinador, ja que el sistema no està optimitzat per a telèfons mòbils.
- He presentat la sol·licitud de beca i m'he adonat que he comés un error o no he adjuntat alguna documentació, com puc esmenar-la?
Si el termini de presentació de sol·licituds continua obert, ha de presentar una altra sol·licitud emplenada correctament. El sistema només tindrà en compte l'última presentada.
INCIDÈNCIES
- Que puc fer si no aconseguisc resoldre alguna incidència relacionada amb la tramitació?
Els diferents mètodes per a sol·licitar ajuda són:
a) Formulari per a solucionar problemes tècnics
b) Pot escriure al correu electrònic de la beca corresponent i descriure el problema, adjunte captures de pantalla.
c) Trucar al telèfon d'informació de la Generalitat: 012